Jak stworzyć miasto atrakcyjne dla biznesu, innowacji i inwestycji?
Taki był główny temat międzynarodowych warsztatów w ramach projektu InFocus, program URBACT III, które odbyły się w Grenoble w dniach 7-9 lutego 2018 roku.
Podczas spotkania 10 członków projektu IN FOCUS zbadało, w jaki sposób miasta mogą przyciągać inwestycje i wiedzę, a także jak wykorzystać koncepcję inteligentnych specjalizacji aby sprecyzować kierunek miejskiego brandingu i komunikować miasto jako lokalizację biznesową.
Marka miejska buduje konkurencyjną lokalną tożsamość, jako warunek zwiększania atrakcyjności w hałaśliwym świecie. Zróżnicowanie i niepowtarzalność to kluczowe aspekty promowania lepszej widoczności i wyraźniejszego pozycjonowania miasta.
Warsztaty w Grenoble były doskonałą okazją do wymiany poglądów oraz poznania dobrych praktyk w zakresie promowania miast jako dobrych miejsc do życia, pracy i inwestowania.